Numer 97/2024

Łaźnia Nowa

Spis treści

ŁAŹNIA NOWA

  • Inkubator. Rozmowa z Bartoszem Szydłowskim

    Magda Piekarska

  • Nowa opowieść. Rozmowa z Małgorzatą Szydłowską

    Jakub Papuczys

PRÓBY SYNTEZY

  • Tu będzie teatr

    Marta Gruszecka

  • Inscenizacje życia

    Zofia Dąbrowska

  • Ludzie z krwi i kości

    Jacek Wakar

  • Sztuka przywództwa

    Igor Stokfiszewski

  • Zespół

    Marcelina Durska

  • Teatr obywatelski

    Agata Dąbek

  • Poszerzanie pola walki

    Łukasz Maciejewski

  • Boska Komedia. Zanurzenia

    Katarzyna Niedurny

ROZMOWY

  • Odkrywanie dystansu. Rozmowa z Michałem Borczuchem

    Natalia Kamińska

  • Wymiana myśli. Rozmowa z Martą Ziębą

    Paweł Zaręba

  • Bez presji. Rozmowa z Jolantą Janiczak i Wiktorem Rubinem

    Katarzyna Waligóra

  • Sposoby komunikacji. Rozmowa z Evą Rysovą

    Przemysław Gulda

  • Marzenie. Rozmowa z Marcinem Wierzchowskim

    Wiktoria Tabak

  • Delikatne momenty. Rozmowa z Tomaszem Fryzłem

    Henryk Mazurkiewicz

  • Miłośnicy. Rozmowa z Janem Peszkiem

    Paweł Zaręba

  • Ryzyko. Rozmowa z Mateuszem Pakułą

    Dominika Ryczywolska

  • Pieśń wieloryba. Rozmowy z Krzysztofem Globiszem i Mateuszem Pakułą

    Natalia Kamińska

  • Rapsod o legendzie. Rozmowa z Jerzym Stuhrem

    Małgorzata Wach

KALENDARIUM

  • Kronika premier Teatru Łaźnia Nowa

NOWE TEKSTY

  • Fuck... Sceny buntu

    Krzysztof Szekalski

SUMMARY

  • Summary

Numer 97/2024 w całości poświęcony jest jednemu z najważniejszych ośrodków teatralnych Łaźni Nowej w Krakowie. Teatr powstał dwadzieścia lat temu i obecnie działa na terenie Nowej Huty. Pracują w nim najważniejsi reżyserzy teatralni: od Krystiana Lupy przez Katarzynę Kalwat, Michała Borczucha czy Mateusza Pakułę. W zeszycie znajdują się teksty opisujące historię i założenia ideowe instytucji stworzonej przez Bartosza i Małgorzatę Szydłowskich. Artykuły analizujące dorobek premierowy, charakterystykę miejsca i liczne wywiady. W rozmowach artyści współpracujący z Łaźnią (aktorzy, reżyserzy) opowiadają o pracy w teatrze bez stałego zespołu, ale otwartego na tematy i metody pracy. W spisie treści rozmowa z Jerzym Stuhrem z czasów jego pracy nad rolą Wałęsy, Janem Peszkiem wspominającym jego wiele teatralnych ról w tym miejscu i unikalny tekst z udziałem Krzysztofa Globisza. Odrębne, ale uzupełniające spojrzenie proponują w szeregu wywiadów pracownicy i aktorzy niezawodowi związani przez lata z teatrem. Numer zamyka dramat „Fuck. Sceny buntu” Krzysztofa Szekalskiego.

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego.

Jeszcze więcej treści!

Zawsze pod ręką

Kup ten numer w wersji elektronicznej.

Bez czekania na przesyłkę – pobierasz plik od razu po zakończeniu transakcji. Czytać możesz na dowolnym urządzeniu: telefonie, tablecie, czytniku ebooków lub komputerze.

Cena: 19 zł / numer

NIE PRZEGAP ŻADNEGO NUMERU

Zamów prenumeratę wydania papierowego.

Roczna prenumerata „Notatnika Teatralnego” na rok 2025 kosztuje 124 zł brutto i w jej ramach zobowiązujemy się wysłać do państwa w 2025 roku cztery numery w dwóch zeszytach. Jeśli potrzebujesz faktury na zakup, napisz do nas na adres: prenumerata@notatnikteatralny.pl.
Cena: 124 zł / rok

Notatnik Teatralny dostępny
w sprzedaży fizycznej w całej Polsce

EMPIK

INMEDIO